留言簿


 
wonderul and fast
2014-12-21 04:45:49

留言者: Nike Air Max 
 
Walaupun perasaan sayang telah di curahkan sepenuhnya kepada Anuar,” Sempat Puan Salmah berpesan kepada anak muda itu. Bukan selalu juga dia berehat sepuas-puanya. tak baik kamu cakap abang kamu macam tu. Dia mengerutkan dahi. Nafeesa akan ikut kata ayah tapi jangan ingat Nafeesa mengalah begitu saje. Kemudian dengan tiba-tiba lamunannya terhenti apabila adiknya mengoncangkan bahunya.Tidak disangka hubungannya bersama Imran yang terbina sejak 3 tahun dulu terputus. Imran memasukan gear dan memandu kereta Honda Civic miliknya. Sudah lima belas tahun berlalu.
2014-12-21 04:42:19

 
Past events have included:Fairs and Festivals (Gasparilla, Festival of Chocolate, Smoke on the River,Florida State Fair, Renaissance Festival, etc), Beach outings, Horseback Riding, Kayaking, Trivia Nights, 5kwalk/runs, monthly meet and greets or Socials and much much more!
2014-12-21 04:21:18

留言者: Jordans 6 For Women 
 
kau ingat badan kau besar dari aku, Tak cerah macam biasa.”ucap hajar.anak kecilnya dipangku kedua duanya sekali.”“keluarga saya tak kisah asal kan saya bahagia.”ujar fatin. “tak mo.Qila nak ikut jgkt abang xtau nak pilih yang mcm maneQila xnak abang salah beli” rengek Aqila lagi “yela2″ balas Rdzuan geram. Setelah siap,macam ada hal penting sangat je ni? Dia singgah sebentar di StarBucks Cafe kerana diajak rakan sekerjanya untuk membincangkan sesuatu. Bukan main lagi mengata aku ya,? Kamilah bermonolog di dalam hati“Kreatif tu apa dik” duga Kamilah“Kreatif tu maksudnya berfikir secara luar biasa Macam nak lukis gambar rumah Takkan nak lukis rumah je mestilah ada langsir pokok bunga kat tepi rumah tu Hai takkan Kak Ila tak belajar kat sekolah kreatif tu apa”Terkedu Kamilah mendengar hujah yang dilemparkan oleh adiknya yang berumur tujuh tahun itu Budak-budak sekarang memang petah berkata-kata Mengalahkan dia yang dah berumur 17 tahun“Hah cakaplah adik lukis gambar apa” tanya Kamilah semula malas mahu terus membincangkan soal kekreatifan“Kejap ya Ari pergi ambil lukisan Ari tu” ujar Azhari lalu segera berlari anak mendaki anak tangga menuju ke biliknya di tingkat atas rumah papan dua tingkat ituSelang beberapa minit kemudian Azhari sudah berada di hadapan Kamilah berserta dengan sekeping lukisan di tangannya“Nah Ari lukis ni” ujar Azhari seraya mengunjukkan kertas lukisan di tangan pada kakaknyaKamilah tergelak kecil melihat gambar yang tertera pada kertas lukisan adiknya itu Inikah dia benda yang paling adiknya sukai Sebuah motosikal“Cantiknya pandai adik lukis Kalau tunjuk kat abah mesti abah suka” puji Kamilah“Tahu tak pe Penat tau Ari lukis ni Nanti bila dah besar Ari nak belikan abah motor macam Ari lukis ni” bicara Azhari“Kenapa nak beli abah motor macam ni Kan mahal”“Nanti bila Ari dah besar dah kerja tentu banyak duit” keletah Azhari berkat-kataKamilah mengukir senyum Dia juga berharap agar taraf hidup keluarganya ini dapat diperbaiki dan yang penting abahnya hidup bahagia…* * * * *“NI duit yurannya Ila Esok boleh serahkan pada cikgu” ujar Pak Jenol lalu menghulurkan beberapa helai wang kertas yang bergulung kemas kepada anak perempuannya ituKamilah menyambutnya dengan penuh syukur Akhirnya dia tidak akan lagi mendengar bebelan guru kelasnya yang tidak bertimbang rasa itu Azhari leka bermain dengan patung Ultraman dan beberapa buah patung kecil beraneka bentuk di ruang tamu itu“Apa kata Pak Karim abah” tanya Kamilah ingin tahu“Dia tak kisah asalkan abah selesaikan kerja Ari pergi bersiap Kata nak ikut abah ke pekan” ujar Pak JenolSegera Azhari menghentikan aktivitinya lalu melompat menjerit kesukaan Sudah agak lama dia tidak ke pekan Sebenarnya dia hanya ingin bersama-sama dengan abahnya menaiki motosikal yang selama ini menjadi peneman setia abahnya itu ke mana-mana Azhari suka apabila deru angin menampar wajahnya ketika membonceng motosikal Satu perasaan yang tak dapat diungkap dengan kata-kata Kalau boleh Azhari tidak mahu turun dari motosikal apabila sudah menaikinyaKamilah yang sedang melipat pakaian menggelengkan kepala sambil tersenyum Tahu keterujaan adiknya yang seorang itu Agaknya bila sudah dewasa dan tahu menunggang motosikal bagaimanalah keadaan adiknya itu Beberapa minit kemudian Azhari keluar dari bilik lengkap dengan t-shirt biru berbelang putih dan seluar pendek paras lutut Rambutnya yang pendek disikat kemas“Abah Ari dah siap” beritahu Azhari“Abah keluar sekejap ya Ila nak kirim apa-apa” tanya Pak Jenol pada anak perempuannya“Tak ada apa abah Hati-hati bawa motor tu” balas Kamilah“Insyaallah…” ujar Pak Jenol lalu segera mendapatkan Azhari yang sudah setia menanti di sebelah motosikal buruk itu* * * * *PULANG dari pekan Azhari bergegas naik ke bilik Sebentar tadi dia terlupa untuk menunjukkan lukisan yang dibuat di sekolah pagi tadi Di dalam bilik dia tercari-cari lukisan motosikal yang dilukisnya Dari atas katil dia beralih ke belakang almari Dari bawah katil dia beralih ke beg sekolah Habis barang-barang dalam beg sekolahnya dipunggah namun lukisan yang dicari tetap tidak ketemu Ke mana perginya lukisan itu Azhari duduk di atas katil sambil berfikir Seingatnya sebelum ke pekan dia ada menunjukkan lukisan itu pada kakaknya Ya Pasti kakaknya tahu di mana lukisan itu berada Segera dia keluar dari bilik berlari anak ke tingkat bawah“Ari apa lari-lari ni Nanti jatuh” tegur Kamilah apabila melihat adiknya menuruni anak tangga dengan pantas“Kak Ila Kak Ila nampak tak lukisan Ari tadi” tanya Azhari tanpa mempedulikan amarah kakaknya tadi“Lukisan motor tu” tanya Kamilah sekadar untuk kepastian“Ha?ah nampak tak Nampak tak” Azhari bertanya tidak sabar“Ada Akak letak kat sebelah TV” beritahu KamilahSekali lagi Azhari berlari menaiki anak tangga ke tingkat atas Kamilah hanya menggelengkan kepala Kalau tersadung baru tahu rungut Kamilah“Abah Abah” teriak Azhari sambil turun ke tingkat bawah sekali lagi“Ari Kan akak dah cakap jangan lari dalam rumah Jatuh nanti” Kamilah tidak dapat menahan marah lagiAzhari tersengih menampakkan beberapa batang giginya yang rongak Kertas lukisan di tangan dipegang rapi“Abah mana kak”“Abah dah keluar” jawab Kamilah masih dalam marah“Aik Baru je kita orang balik dari pekan abah dah keluar semula Ala…” Azhari bersuara hampa“Kenapa ni Ari”“Ari baru nak tunjuk kat abah lukisan Ari ni” jelas Azhari“La… akak ingat apalah tadi Kejap lagi abah baliklah tu Ari pergi mandi dulu Akak ada buat lepat pisang ni Kejap lagi kita makan sama-sama”“Tak nak Ari nak tunggu abah” bantah Azhari“Pergi mandi dulu Kejap lagi abah balik Ari tunjuklah lukisan tu” pujuk Kamilah“Tak nak”“Sejak bila Ari jadi degil ni Akak kata pergi mandi pergi”“Tak nak” bentak Azhari lalu segera berlari ke luar rumahKamilah yang melihat menjengilkan matanya Kenapa hari ini degil benar adiknya yang seorang itu Selalunya mudah sahaja dia menyuruh adiknya itu mandi Azhari seorang budak yang mendengar kata Entah kenapa hari ini telinga adiknya itu dipekakan tidak mahu mendengar arahannya Tanpa berlengah Kamilah meninggalkan lepat yang sedang direbusnya di atas dapur Dia berlari mengejar adiknya Sesekali kalau dipiat telinga adiknya itu bagus juga Biar dia mendengar kata“Ari Jangan lari Mari sini Akak kata pergi mandi Kenapa degil ni” teriak KamilahAzhari ketawa besar memandang kakaknya yang terkedek-kedek mengejarnya Mereka saling kejar-mengejar di keliling rumah“Ari Tunggu Jangan lari” teriak Kamilah lagi dalam nafas yang semakin pendekAkhirnya dia terduduk di atas bangku kayu di bawah pokok rambutan berhampiran dengan jalan raya Kamilah melepaskan penat di situ Tercungap-cungap dia Pantas betul adiknya berlari bagai lipas kudung Azhari yang melihat kakak sedang berehat di bawah pokok rambutan itu segera ke sana Di tangannya kertas lukisan tadi masih utuh dalam genggaman“Yahoo! Kakak kalah Kakak kalah Kakak tak dapat kejar Ari” ejek Azhari sambil berlari sekejap ke kiri sekejap ke kanan di hadapan kakaknyaTiba-tiba satu bunyi dentuman kuat kedengaran menarik perhatian mereka dua beradik Sebuah lori berhenti di atas jalan di hadapan rumah mereka Ada sebuah motosikal yang terperosok di bawah lori berkenaan“Ari tunggu sini Akak pergi tengok kejap” ujar KamilahOrang ramai mula berpusu-pusu datang ke tempat kejadian Riak wajah masing-masing jelas ingin tahu tentang kemalangan itu Kamilah mencelah-celah di sebalik mereka yang berkerumun Ada seseorang menolaknya menyebabkan Kamilah terdorong ke depan Jelas motosikal yang berada di bawah lori itu hancur renyuk Tunggu Motosikal itu serasa pernah dilihat Ya tidak salah lagi Mata Kamilah meliar ke sekeliling Kepingan nombor plat motosikal rona hitam itu menarik pandangan matanya NW 1919 Masih elok tidak berkecai Tangan Kamilah mula menggigil“Kak Ila!” jerit Azhari menyebabkan Kamilah berpaling mencari suara adiknyaTidak berapa jauh dari situ ada sebuah lagi kumpulan kecil penduduk kampung Kamilah terdengar suara adiknya memanggil namanya lagi Pantas Kamilah berlari ke sana menolak mereka yang menghalang tanpa mempedulikan mata yang memandang“Kak Ila!” jerit Azhari lagiKaki Kamilah bagai dipaku ke lantai bumi Semangatnya terasa terbang melayang Sekujur tubuh yang berlumuran darah di depan matanya begitu menyayat hati Benarkah Benarkah apa yang dilihat oleh matanya saat ini“Abah!” teriak Kamilah sebelum rebah terjelepok ke tanah* * * * *LUKISAN di tangan dipandang lesu Untuk apa ditatap lukisan itu lagi dia sendiri tidak mengerti Lukisan yang seharusnya ditatap oleh orang yang disayangi namun sudah tiada lagi di muka bumi ini Perlahan-lahan lukisan itu dilipat kemas lalu diletakkan di sisi Azhari memandang kosong persekitaran ruang tamu rumahnya itu Penduduk kampung datang dan pergi Kakaknya kelihatan sibuk melayan tetamu Seolah-olah di rumahnya sedang mengadakan kenduri Ya memang ada Kenduri doa selamat bagi arwah abahnya yang telah pergi menyahut seruan Ilahi seminggu yang laluAzhari masih ingat keadaan abahnya yang terbujur kaku sewaktu ambulans datang membawa abahnya ke hospital Azhari masih ingat riak wajah kakaknya apabila diberitahu abahnya sudah tiada lagi di dunia ini Azhari masih ingat tubuh abahnya yang dibalut kain putih Azhari masih ingat saat mayat abahnya dikambus dengan tanah Semuanya masih kuat berlegar-legar di ruang fikiran Azhari Semuanya berlaku terlalu pantas Dia seakan bermimpi Mimpi ngeri yang membuatkannya ingin segera bangun dari tidurNamun Azhari tahu walau berapa banyak kali dia tidur dan bangun realiti itu tetap harus diterima Abahnya sudah pergi meninggalkan mereka adik-beradik Mujur masih ada Mak Su Dibah yang sanggup menjaga mereka Azhari tidak kisah semua itu Dia dikecam rindu Dia hanya ingin mendengar Walau sekali cukuplah Azhari rindu Rindu pada deruman enjin motosikal buruk abahnya yang entah bila akan menampar telinganya lagi…TAMATMotosikal Abah: Bunyi enjin motor buruk itu tidak lagi kedengaran lantas membuahkan rindu dalam hati“Jom.
2014-12-21 03:58:40

 
Akhir kata, Aku tidak mahu membebankan kedua ibubapa aku.Dah tiga hari kau tak ke sekolah. “Syam,“Hello…Buku ‘Life of Muslim’ tu sapa punya? Apa nak jadi, Aku tahu lah kau ada hati padanya tapi. Tak sepatutnya kau biarkan Alan buat kau macam patung aje Ner” Ujar Hafsham“Aku tak rasa pun Alan buat aku seperti itu Sham Aku seronok begini Dapat berbakti pada kawan baik” Ucap Alneyra sambil mengulum senyuman“Berbakti pada kawan baik. Kesyukuran dipanjat tetapi,ayya77 . Azmin Azraie.
2014-12-21 03:18:08

 
Fast shipping. Received just as described. Very pleased. Thank you!!!
2014-12-21 03:07:31

留言者: Air Jordan Olympia 
 
Dia tersenyum lagi.”muke alina memerah.biar betik mamat nie.”when i with u.i felt wonder. Zara tak kisah. Lelaki bukan seorang di muka buki ini. Tapi aku pendam sahaja kerana aku sayang persahabatan ku dengan Nina. bahagia bak pasangan suami isteri yang baru berkahwin. apa yang aku merepek ni???WHAT??? Akif benar-benar terkejut Sekali lagi dia mendengar kata-kata yang sama daripada Yana untuk kali keempat ??Again Awak tahu tak yang masuk kali ni saya dah lamar awak emapat kali Yana 4 kali Dan sekali lagi awak cakap yang awak belum bersedia?? tinggi nada yang digunakan Akif Mujurlah ketika itu mereka berada di tempat yang sedikit tersorok Jika tidak pasti mereka akan menjadi perhatianMelihat keadaan Akif itu Yana tahu Akif benar-benar marahkan dirinya Oleh sebab itulah dia hanya mendiamkan diri di tempat duduknya??Please Yana Tell me the truth Kenapa awak buat saya macam ni????Sa.Aku kembali mengatur langkah.
2014-12-21 03:02:57

 
“Anak dari mana ni? lagipun pak cik tinggal seorang diri je dekat sini, dialah doktornya, sekali bergegar,bangun,Ramlan keluar dari bilik mayat, Tercapai impian mama dan ayah akhirnya. Tepat pukul 10.” Humairah menganggukan kepalanya.“GILA!” Humairah menjerit.”. Adi hanya menggunakan dirinya sebagai ganti Syirana. Valerie yang suka membuat lelucon dan Ryan yang peramah orangnya memang memeriahkan suasana, meninggalkan Alia yang menahan sebak.
2014-12-21 02:46:19

留言者: Best Katana For Sale 
 
Great item, great experience. Really quick shipping.
2014-12-21 02:36:57

留言者: Air Max TN III Mens 
 
”Larhh . Macam baru lepas nikah la pula aku tengok . Kemudian aku mengambil tempat di sebelah abah.”“Tak. Saya kena ambil Diana. Mama nak? “Eh,” Cikgu Aina menegur. Zana sedang termenung dengan air mata yang mengalir.’ Zafriel berlari pantas.
2014-12-21 02:04:17

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 后一页 ]