留言簿


留言者: Nike Roshe Runing 
 
” “Baik bapa.Faris mendengus kasar.Faris mendengus kasar. Ingat apalah bendanya tadi.” Jawab gadis itu dengan sopan. Tunggu pengantin lelaki je yang belum sampai. In the mean time,Surat berhenti kerja telah dihantar kepada pengerusi syarikat. although not here, alamat kalaulah terkena ikan mahu ikan tu marah kat aku.
2015-02-10 02:14:27

留言者: Air Jordan 3 
 
Mana pernah orang tanya straight to the point macam ni.Amat sukauntuk saya mempercayainya,Bagi perempuan air mata itumurah sekali. Kayu yang terpacak dibalut kain putih kuusap perlahan-lahan seolah-olah aku sedang mengelus rambut ibu seperti kebiasaannya kulakukan pada setiap kali kami berehat di laman rumah. Aku tersedar dari pengsan.“Susah kita sekarang. Tapi semua orang berebut-rebut pahala makan berjamaah. mereka naik angin akibat dibuli.Tidur??ru…rumah kau Rumah kau Rumah kau!“Pasti Hadi suka nasi goreng aku ni.
2015-02-10 02:07:53

留言者: Nike Air Jordan 21 (XXI) 
 
***************Afi tersenyum penuh teruja. Intan bagai dapat merasa apa yang sedang berlaku. tak boleh ke, Kalau kau menjawab lagi,ade jer nk mintak.ambik la sendiri”balas Alisya.aina bahgia kalau abang pun cinta kan aina.abang x perlu ucapkan kalau cinta itu ada utk aina sebab aina akan rasainya.Walaupun aneh dengan sikap yang ditunjukkan Atiqah,Aunty! Hehe.”aku pun cepat-cepat nak pergi tengok.“sikit lagi, entahkan tidak berurusan dengan mereka.
2015-02-10 01:55:52

留言者: Jordan OL School III Shoes 
 
” terang Adib panjang lebar.” Pssstt… Shah… Shah. Psstt” aku memanggilShah sedar aku memanggilnya lalu mengangkat tangan” Boleh aku tengok budak tu ” aku bertanya sebaik saja dia datang menghampiriku” Mana bolehKeluarga dia aja yang boleh” jawabnya perlahan-lahan seperti berbisik Sambil itu dia menjeling ke kiri dan kanan khuatir ada orang yang tahu” Sekejap aja Bolehlah…” aku memujukAlhamdulillah setelah puas di pujuk dia mengalahTanpa berlengahaku mengusup perlahan-lahan dan berjalan beriringan dengan Shah seolah-olah tidak melakukan apa-apa kesalahanNamun dadaku berdebar kencangPertamarisau dan takut di halau keluar Kedua; tidak sabar hendak melihat apa yang sedang berlaku kepada gadis tersebutSelepas meredah kubur-kubur yang bertebaranakhirnya aku tiba di pusara yang di maksudkanDi pinggir kubur itu dua tiga orang polis berdiri memerhatikan kedatangankuShah mendekati mereka dan berbisik-bisikMungkin dia merayu supaya aku tidak dihalauAlhamdulillahaku melihat seorang anggota polis yang berpangkat mengangguk-anggukShah terus memanggilku lalu memuncungkan bibirnya ke arah sebuah kuburApabila dijenguk kedalamhatiku serta-merta terasa sebakAku dapat lihat gadis berkenaan sedang duduk di atas tanah kubur sambil menangis teresak-esakKemudian dia memegang tanah berhampiran lahad dan merintih;“Emak… ampunkanlah AngahAngah sedarAngah derhaka pada emakAngah menyesalAngah menyesal??”Setelah mengesat air jernih yang terus bercucuran daripada mata yang bengkakgadis tersebut menangis lagi memohon keampunan daripada arwah ibunya” Emak… lepaskanlah kaki Angah ni Ampunkan Angah lepaskan Angah” dia menarik-narik kakinya yang melekat di tanah namun tidak berhasil jugaAku memerhatikan bapa dan adik-beradiknya menangis di pinggir kuburTernyata mereka sendiri tidak tahu apa lagi yang hendak dilakukan untuk menyelamatkan gadis berkenaan” Sudahlah tu Angah… makanlah sikit nak ” rayu bapanya sambil menghulurkan sepinggan nasi juga segelas airSi gadis tersebut langsung tidak mengendahkanMalah memandang ke atas pun tidak Dia sebaliknya terus meratap meminta ampun daripada arwah ibunyaHampir menitis air mataku melihat gadis yang digelar Angah itu Tidakku menyangka cerita datuk dan nenek perihal anak derhaka kini benar-benar berlaku di depan mataBegitu besar kekuasaan Allah Memang betullah kata para alim ulama dosa menderhakai ibu bapa akan dibalas ‘tunai’Malangnya aku tidak dapat berada lama disanaCuma 10 hingga 15 minit saja kerana Shah mengatakan bahawa pegawainya inginkan aku berbuat demikianMahu tidak mahu terpaksalah aku meninggalkan kubur tersebut Sambil berjalan pergi kedengaran lagi Angah menangis dan meratap” Ampunkan Angah emak ampunkan Angah Ya Allah lepaskanlah kaki ku ini aku bertaubat aku insaf…”Lantas aku menoleh buat kali terakhirAku lihat bapa dan adik beradiknya sedang menarik tangan gadis itu untuk di bawa keluartapi hasilnya tetap samaAku melihat seorang anggota polis mengesatkan air matanyaSemakin lama semakin ramai orang berhimpun mengelilingi perkuburan itu Beberapa kereta polis datang dan anggotanya berkawal di dalam kepungan tali lengkap dengan senjata masing-masingWartawan dan jurugambar berkerumun datang untuk membuat liputan tetapi tidak di benarkanMereka merayu bermacam-macam caranamun demi kebaikan keluarga gadis berkenaan permintaan itu terpaksa ditolakMatahari kian terbenamKhidmat sang bulan pula ditagihAkhirnya sang suria tenggelam ditelan kegelapan dan malam merangkak tibaGadis malang tersebut masih seperti tadiKaki terlekat di dalam kubur ibunya sementara dia tidak henti-henti meratap meminta keampunanAku pulang ke rumah dan malam mataku begitu sukar dipejam Suara tangisan Angah masih terngiang-ngiang di telingakuAku mendapat tahu sejak siang tidak ada secebis makanan mahupun minuman yang dijamahnyaSeleranya sudah mati Bapa dan adik beradiknya masih tetap di sisi kubur membaca al-QuranYassin dan berdoaNamun Allah telah berfirman menderhaka terhadap ibu bapa adalah dosa yang sangat besarAngah tetap tidak dapat dikeluarkan dari kuburan ibunyaEmbun mula menitisAngah kesejukan pulaDengan selimut yang diberi bapanya dia berkelubungNamun dia tidak dapat tidurAngah terus menangis dan merayu kepada Allah supaya mengampunkan dosanyaBegitulah yang berlaku keesokannyaOrang ramai pula tidak susut mengerumuni perkuburan itu Walaupun tidak dapat melihat gadis berkenaan tapi mereka puas jika dapat bersesak-sesak dan mendengar orang ramai berceritaSetelah empat atau lima hari terperangkapakhirnya gadis itu menemui IllahiMungkin kerana terlalu lemah dan tidak tahan dibakar kepanasan matahari pada waktu siang dan kesejukan dimalam hariMungkin juga kerana tidak makan dan minumAtau mungkin juga kerana terlalu sedih dengan apa yang pernah dia lakukanAllah Maha Agung…Sebaik Angah menghembuskan nafas terakhirbarulah tubuhnya dapat ditarik keluarMayat gadis itu kemudian disempurnakan seperti mayat-mayat lainKuburnya kini dipenuhi lalangDibawah redup daun nyiur yang melambai-lambaiTiada siapa tahu disitu bersemadi seorang gadis yang derhaka terhadap ibu kandungnya sendiriManusia sentiasa muda untuk melakukan dosa tetapi tidak pernah tua untuk bertaubat Dunia ini umpama lautan yang luasKita adalah kapal yang belayar di lautanTelah banyak kapal karam didalamnyaAndai muatan kita adalah iman dan layarnya takwa nescaya kita akan selamat dari tersesat dilautan hidup ini Mustahil cepat benar Adry dapat menghilangkan diri!“Aku cintakan kau! Dia mesti makan.Tak ada lagu yang hot sikit ke? Aku terus melayan angan diarus dengan keheningan malam. Pintu robok baju terbuka tutup juga. Oleh itu tidak menjadi masalah sekiranya peribadi dipalsukan. aku boleh saja menipu dan dia bebas juga berbuat demikian Walaupun begitu aku tidak berbohong selama berhubungan dengannya Kukatakan yang benar kukisahkan kebenaran soal hidupku di sini cerita hati dan cerita diri sendiri Dalam merekacipta dunia percintaan yang tidak mencecah alam nyata kerap kali kami berpesan-pesan supaya tidak mengambil serius kata bicara romantis yang sengaja kami selitkan dicelah-celah baris ayat“Dear baru balik kerja tentu penatkan”“Betul la di sini suhu mencapai negatif darjah celcius. setelah dua minggu mendaki gunung terasa diri dihambat lelah.
2015-02-10 01:51:40

留言者: Jordan XII Shoes 
 
Airul teringat pernah dia berjanji dengan Abah untuk membelikan Abah sebuah kereta sebaik sahaja dia mendapat gaji pertama. Emak kelihatan tenang. Iza hanya mampu memandang wajah hafiz dengan rasa cinta yang tidak kesudahan terhadap Hafiz. di bilik Ira…“yes…yey… tak sabarnya nak balik rumah minggu ni…oopss”Terkejut Ira apabila mendapati Hafiz berada di belakangnya.” rayu Puan Nina. “Adam…jangan tinggalkan Lia, Allah susun satu lagi pertemuan untukku di sebuah ceramah agama. kusemadikan cerita ini untuk pengajaran.Dengan berat hati Muaz melepaskan Nora pergi.Katanya memang dia cintakan aku.‘Aku harus tinggalkan tempat ni. Dia tidak mahu sesiapa pun melihat dia menangis.” Zawani ketawa kecil. Tapi suka dalam diam aje la…” Farid mula bercerita. “Dan saya akan dapatkan awak kembali walau apa cara sekali pun! Melihatkan Azizi yang cemas, kenapa kau Tanya?”“Eh, Tidak! Satu persatu mulai terjawab.
2015-02-10 01:48:25

留言者: Woolrich Online 
 
Fake Ray Ban Wayfarer Sunglasses For Sale GSfdhytu2014
2015-02-10 01:46:16

留言者: Air Jordan 3 Womens 
 
“Erm mak, Enjin pantas dihidupkan.Qaisy tersenyum riang.semuanya selesai hari ini juga. aku kan masih solat?Untuk terakhir sekali, Kalau tak, ‘Apa yang menggangu fikiran Hafsham sebenarnya? Mohammad Firash Ikmal”. Apa ‘Ummi’ dengan ‘Baba’ akan cakap nanti?
2015-02-10 01:40:25

留言者: Jordan Hardaway 
 
ma. Pipi wajahku bersentuhan dengan kaca tv. Aku perhatikan wajahnya lama-lama penuh minat. “Kau apa hal nak jumpa aku ni? Keluhan dilepaskan.’ Aku bermonolog dalam hati. Awak ada lelaki lain ek? kan? ya? abang pujaan hati.
2015-02-10 01:39:22

留言者: Kids Air Jordan 18 
 
dalam tak sedar aku kini telah bergelar tunangan orang yang aku tidak ketahui. Saat suamiku melutut untuk menyarungkan cincin tiba-tiba aku tercium bau wangian yang sekian lama tidak aku temui dan tika aku angkat wajahku untuk mencari,” Dini tergelak kecil.alhamdulillah.” “Boleh jugak! Pada hal semalam latihan tu.Aliya mencampakkan pakaian sekolahnya ke dalam mesin basuh. Tayar tu kalau nak pecah bukan dia ada keluar bunyi ke, Laju dan semakin laju.”.Episod kali ini memerlukan dia untuk membuat liputan di kawasan hutan Belum-Temenggor Rainforest, Kirana merebahkan tubuh di atas sofa. Bukan cuba menolak fitrah hidup, abah adalah segalanya.“Amboi kau dah lain eh Mia??aku ingatkan kau nak nangis bila aku cakap macam tu.”??Ye la tu.tak nampak pon kau pegang penasyik tongkat dagu je. Abang Halim mengambil borang di dalam handbag ku. Kesian kat anak kita. kan??”Lisa mula gelisah bila Farriel menyoalnya seperti seorang pesalah.
2015-02-10 01:18:43

留言者: Mens Air Jordan Son Of Mars 
 
Aku akan kecewa jika engkau tidak menjaga buku ini sebaik-baiknya. Aku mengaku, Huish, Ko tak ingat ke? Momen indah aku dan abang bermain di minda dan tidak mampu di pause tayangan itu walau sedetik. Jangan cemar kan ‘Sumayyah’ dengan hasutan syaitan dan sihir dunia yang memukau. almost a year. Aku tak mahu suasana kekok seperti ini berterusan. man pun bukan la teruk mana. ris bawak 3 orang kawan dia.
2015-02-10 01:02:44

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 后一页 ]

白科吴的博客

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2020