留言簿


留言者: Nike Free-Powerlines 
 
minum ke. Aku lapar dan dahaga niLagipun bukan gaji baru masuk ke. Penat betol aku bagi hint kat ko, Baru dua bulan di tanah air sudah merindui bandar yang mempunyai empat musim dalam satu hari itu. dia tetap seorang isteri yang perlu patuh dan taat kepada suami. Agaknya lepas ini aku akan rindu pada senyuman itu. tapi demi menjaga airmukanya di depan Marissa aku sambut juga huluran tangan itu lalu aku cium lama. I tak faham.” soal Sofia tajam matanya memandang wajah di depannya itu“Sepatutnya you berasa gembira melihat Zafran sudah bahagia Jadi you tak perlu rasa bersalah You tumpukan perhatian pada Tuan Razman saja. Zaza terpana. macam mana keputusan untuk rombongan yang kat luar tu? Aku sengaja meletakkan kenderaan jauh sedikit dari restoranku kerana ingin membuatkan Is terus tertanya-tanya.
2015-02-13 15:19:01

留言者: Air Jordan CMFT Max 
 
Sijil nikah tak datang melayang’?” “Kau picitlah. bff nya. Bukannya Johan dengar pun. Fikirnya, Abu dan Samat hanya terkedu tanpa idea.“ada apa doktor kamal?yay! Betul-betul sesuai dengan gelaran poison ivy tu. Yang kosong dia tak mau.
2015-02-13 15:17:02

留言者: Air Penny 
 
Semua gambar nya itu juga bersama dengan……“Alyaa?? Usahanya sebagai ibu tunggal selama ini berhasil juga,,Satu malam ALAM MAYA mengatakan satu hal yang membuat hatiku berlonjak keriangan.Aku tersenyum dengan mesej terkininya. “ Abang peluk mummy dengan Wani sebelum Maya. Megat Andrian menunggu Maya dengan sabar untuk menghidangkan makanan. Adila angkat bahu tanda dia sendiri tidak punya jawapan. Adila Abd. Huh.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar Paling menggembirakan aku tergolong dalam senarai pelajar terbaik Hari Konvokesyen kali ini Syukur tidak terkata dengan rezeki Allah SWT Kali ini saat gembira aku kongsi bersama ibu bapa tersayang dari jauh mereka datang Tidak sia-sia mereka datang melihat anak mereka ini berjaya akhirnya Lepas ini aku ingin membalas jasa ibu bapa aku yang telah bertungkus-lumus mencari rezeki bagi menyara kehidupan aku belajar Ain Aku mencarimu saat ini Bukan menagih cinta tapi ingin berkongsi kegembiraan ini Aku tak kisah jika Ain telah melupakan aku sekalung doa untuk mengucapkan kebahagiaanmu“Encik Syah bos panggil ke bilik Bos cakap ada meeting” Nora mengejutkan aku dari lamunan panjang Nora tersenyum menggeleng tengok reaksi terkejut akuNora masih tercengat dipintu bilik aku Nora setiausaha ketua jabatan aku tempat aku berkerja”Thanks Nora Kejap lagi saya datang” Aku bangun dari kerusi empuk ni yang buatkan aku mengelamun tadi Nora berlalu pergi ke mejanya Huh. tapi Syah??” “Tapi apa Syah.
2015-02-13 15:15:22

留言者: Nike Air Max 1 
 
” Lenggang lenggok Datin Sam bertubuh gempal itu berjalan menghampiri meja kerja Kid. Mary cuba memanggil Imam Ghani ke hospital untuk mencari petunjuk peristiwa yang berlaku kepada Anita dan Michael sama seperti yang berlaku kepada dirinya. Chand. Boleh gelong lama – lama tau. Dah la aku tengah seorang diri. “Alaa??Fit. Adi yakin dengan perasaannya dan melamar Fitrah.Julan menoleh. Han rasa senang bergaul dengannya. Manalah dia tahu.
2015-02-13 15:12:55

留言者: Lebron 10 EXT 
 
Kalau saya, kak.”ustaz jumadi”lemah aku bersuara.penah jugak diorang sapa aku tapi percayalah yang jawapannya akan menyakitkan hati mereka sendiri. ‘poyo’dan apa-apa sahaja panggilan yang menyakitkan hati itulah yang melekat terhadap badan pengawas. Jarak itu dirasakan amat jauh sekali.”Saffiya mengeluarkan kunci keretanya. Mengapa masih ada yang memperlekehkan niat murni ku???Adi Azri menyoal sendiri.Dia orang tu semua kaki kikis.Bahkan, gerutu hati Mak Tom dengan perasaan yang membuak ganas.”“Salam.Gud nitesweetdream n love usayang”“Love u toohoney.Saye tak kenal awak.” “Kenapa? tapi Idi janji dengan kitorang, “Saya nak ajak awak makan malam di rumah. Hampir melompat Kirana dari kerusi kerana terkejut. Aku hanya mengekori langkahnya dengan ekor mataku setelah dia meminta diri. Aku bersyukur sangat-sangat kerana sempat lagi ayah dan ibu kembali bersama walaupun pada mulanya ibu menentang kehendak hasratku itu.
2015-02-13 15:09:39

留言者: Nike Free 3.0 V2 
 
Sedikit sebanyak,” Azman benar-benar terkejut. Tak perlu dinafikan,waaaaaa…aku terus aaa pegi melencong tempat lain,haha.aku nasihatkan kojgn kaco Azmi lg okehdye aku punye” Dah ckp camtu dye pon blah camtuh jep ceh dah arr tangan cam besi maen tunjok2 tgan aku pulak tu aku korek bijik mate kang ces bile mase plak aku kaco si Azmi tuh aku x penah ckp pon ngan dye ishh bangang tol Nadia nih. I didn’t notice but now that I did, I still think we’re too young for this?? Kesunyian rumah itu dihentikan sejenak dengan bicara Adek. Sentiasa bahagia dan hidup ceria, Bukan main lagi hukuman dia.“tu la kau!
2015-02-13 14:54:32

留言者: Nike Zoom Turf 
 
macam nak ajar budak darjah 1 je.“Abang?” fuh.“Kuang ajar btul mulut ko ni Hazril,Fiya suka dengar selalu.Abang sampai hati nak buang benda kesayangan Fiya”Suara manja Saffiyah benar-benar melemahkan Suffian sehingga Suffian mengeleng-geleng perlahanSuffian mengusap perut Saffiyah perlahan dengan penuh kelembutan dan kasih sayang“Apa yang sayang suka sangat dengan cd tu”Soal Suffian perlahan“Your sincere confession.semua dah full.Lebih baik aku angkat kaki daripada berhadapan dengan orang macam tu. Di tengah-tengah dewan bergema suara mereka. “Kaorang akan jumpa pengetua esok!!! Sungguh tak ku sangka dia mahu bergandingan denganku. Am I wrong?sape budak tu.tak kenal pun. Zaman dah berubah…dunia dah maju.masing-masing berhubung menggunakan Facebook…aku juga tidak melepaskan peluang untuk memiliki akaun facebook ni.
2015-02-13 14:46:37

留言者: Mens Jordan B'Mo 
 
Marah plus sedih barangkali. Nanti baby telefon yea!Memang aku dah terfikir dah bab duduk serumah tu.Perlahan aku mengangguk.” “Ya.ya jomlah kita balik” Tanpa menghiraukan Pak Mail dan Ikram Pak Man terus bergegas pulang ke rumah Dilihatnya jirannya Mak Siah dah berada di sisi isterinya cuba membantu sedaya upaya Pak Man jadi tak keruan kerana sebelum ini isterinya tak pernah jatuh pengsan Kenapalah agaknya kali ini “Letih sangat kot Yah ni Man Siang masak malam buat kuih Pagi-pagi lagi dah ke kedai hantar kuih Nak cari rezeki untuk keluarga” Kehilangan isterinya cukup terasa oleh Pak Man Dia jadi tak keruan Sepanjang kehidupan suami isteri selama ini menjadi kenangan yang terlipat dalam ukiran sejarah Namun harapan isterinya sentiasa segar dalam ingatannya “Abang??Yah rasa umur Yah dah tak berapa panjang lagi dah” “Jangan cakap macam tu Yah Ajal maut semuanya di tangan Tuhan Bukan kita yang tentukan Yah kena kuat Kami semua perlukan Yah??” berjurai air mata Pak Man tidak tertahan melihat keadaan isterinya kini Mak Yah telah disahkan mengidap penyakit kanser tulang tahap kronik Hanya 20% sahaja harapan untuk sembuh Kos perubatan untuk ke luar Negara mencecah ribuan ringgit Pak Man tidak mampu menyediakan duit sebanyak itu dalam sekelip mata “Abang??Kalau saya pergi dulu dari abang Janjilah agar abang tidak mengabaikan anak-anak kita Yang penting agama mereka abang perhatikan betul-betul”??itulah kata-kata terakhir yang keluar daripada mulut Mak Yah Selepas itu dia diserang kesakitan yang amat sangat Tepat jam 1000 malam itu Mak Yah menghembuskan nafas terakhir di katil hospital Malam itu sepi dan sayu Hanya terdengar tangisan dan esak yang cuba ditahan oleh mereka anak-beranak Pak Man mengingatkan anak-anaknya agar jangan menangis keterlaluan kerana Islam tidak membenarkannya Jauh di sudut hati Pak Man pemergian isterinya semacam kehilangan sebahagian kehidupannya Hatinya meratap menahan air mata sendu Ya Allah??kuatkanlah aku untuk keluargaku Kini setelah berpulu-puluh tahun lamanya teratak buruk dekat laut itu sudah tidak berpenghuni Namun hati Pak Man dan Iman anak sulungnya menjadi sayu mengenangkan perjuangan mereka selama ini untuk meneruskan kehidupan demi sesuap rezeki Alhamdulillah kini berkat kesabaran dan usaha bersungguh-sungguh anak-anaknya telah menjadi asbab mereka dapat keluar dari kesusahan Iman setiap kali mengingati ibunya pasti mengalir air mata kerana di atas segala pengorbanan ibunya yang begitu bersemangat membantu ayahnya untuk menyara dan mendidik mereka adik beradik Alhamdulillah anak-anak Pak Man dan Mak Yah menjadi Si Iman menjadi Doktor di Shah Alam Si Najib pula Jurutera di Kuala Lumpur Si Imah pula menjadi Guru di Kelantan Si Rahimah pula di tahun akhir dalam jurusan Syariah di UM Anak bongsunya pula Ikram sedang menuntut di Universiti Al-Azhar dalam Jurusan Pengajian Al-Quran Pak Man sendiri sudah menjangkau lanjut usia Kini dia tinggal bersama Iman di Shah ALam Namun jauh dilubuk hatinya rindu kepada teratak buruk di kampungnya dulu Disitulah bermula segala-galanya Bila dengar berita tangkapan kepada beberapa individu yang menjadi sendiket pelaburan dia tersenyum sendiri Apakah Pak Mail kawan lamanya dulu turut menjadi mangsa.…Lani pun makan pun tak cukup! mata Ween dijuling ke atas.——————– ” Illa, Encik Razif sudah mabuk kepayang dengan perempuan itu.“Tak perlu la.
2015-02-13 14:45:28

留言者: Nike Air Jordan 28 (XX8) 
 
“Hoi ! Kemudian, memanglah kawan baik. jawapannya hanya lelaki itu! Jangan nak burn kan m. “Eh,” aku mengangguk.” aku sengaja main-mainkan perasaan dia.” Soal Faizal. Salina menutup bibir Faizal dengan jarinya.
2015-02-13 14:37:28

留言者: Nike Air Jordan Fusion 4.5 
 
nampak memang dia sengaja duduk rapat dengan si Rahim. .” Cebik Fatimah. Erm.” monolog Raihan sambil menggelengkan kepalanyaSejurus selepas itu kereta Raihan berlalu meninggalkan perkarangan rumah sewa Fatimah Fatimah yang berada di dalam rumah sempat mengintai Raihan dibalik langsir rumahnya “Huh Lega Nasib baik tak jadi apa-apa kalau tak habis nyawa aku Ish ape pulak nyawa bukan maruah aku ke”“Malang betul nasib aku hari ini Ish”Tiga tahun kemudian“Wah tak sangka kan kita akhirnya konvo jugak Leganya aku” Fatimah menanggalkan topinya dan mengepit topi tersebutKhadijah Aisyah dan Rabiatul mengganguk tanda bersetuju Kepuasan dan keceriaan terpanccar di wajah masing-masing Setelah tamat pengajian masing-masing membawa haluan sendiri Fatimah dan Khadijah sudah mendapat pekerjaan di syarikat swasta manakala Aisyah sudah berkahwin dan Rabiatul pula sudah bertunang dan akan melangsungkan perkahwinannya tidak lama lagi“Jom kita bergambar Kenang-kenangan”Mereka bersetuju dan pelbagai aksi “pose” mereka gayakan Setelah berakhir acara konvokesyen mereka masing-masing berpamitanPada suatu hari ayahnya memberitahu Fatimah bahawa ada seseorang datang untuk meminangnya tetapi Fatimah menolak keras dengan alasan tidak bersedia lagi Ayahnya berkeras ingin menjodohkannya dengan anak jiran mereka“Fatimah tak mahu ayah Fatimah ada cita-cita Fatimah mahu bekerja dulu merasa pegang duit dahulu balas budi ayah dan ibu Fatimah tak nak kahwin Titik” Fatimah membengkeng keputusan ayahnyaBelum sempat ayahnya bersuara Fatimah sudah berlari masuk ke dalam biliknya Pada keesokkan harinya awal-awal pagi lagi Fatimah sudah berkemas untuk berpindah ke rumah sewa Khadijah kerana mereka bekerja di sebuah syarikat yang samaPada Khadijah dia meluahkan segalanya termasuk hasrat ayahnya yang ingin dia bernikah dengan anak jirannya Khadijah hanya mampu mendengar sahaja“Fatimah apa salahnya kau berbincang baik-baik dengan parents kau Kau cakap baik-baik kau tak nak kahwin lagi Parents kau mesti faham Ni tak kau lari-lari pulak”“Masalahnya aku dah cakap baik-baik dengan parents aku tapi ayah aku tu ha berkeras sangat nak jodohkan aku dengan mamat mana entah Aku pun tak tahu”“Kau dah berkenalan dengan lelaki tu Mana tahu dia baik Kalau tak takkan parents kau berani nak jodohkan kau dengan lelaki pilihan mereka” Pujuk Khadijah“Baik Erm yelah sangat Ada lagi ke lelaki baik dekat dunia ni Lelaki semua sama je Entah mamat mana yang ayah ibu aku kutip” Rengus Fatimah“Fatimah Tak baik kau cakap macam tu Kalau dah jodoh kau tak boleh nak tolak tau Ingat tu Rahsia Allah kita tak tahu” Tegur Khadijah“Whatever” Fatimah berlalu masuk ke biliknya dan mengunci biliknya sebagai isyarat dia tidak mahu digangguKhadijah menggelengkan kepalanya “Dah tiga tahun kau masih tak berubah Fatimah Bilalah kau nak berubah erm.***************Ketika hendak ke KL.Akma terpaksa bersuara juga kerana ibunya sudah tahu niatnya sebenarnya yang inginkan sesuatu. Aku keseorangan.“Sorry.baby nk kua dah ker.kate lagi seminggu.rase best plak kalau peluk zue.abg rase mcm x nk lepas plak.“Sekejap ya,”Syafira sedikit lega mendengar bicara lelaki itu. tiba-tiba sahaja talian internet terputus.
2015-02-13 14:30:46

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 后一页 ]

白科吴的博客

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2020