留言簿


留言者: Air Jordan 4 Shoes 
 
(malunya).Maksud aku pelawaan kau tapi kali ini jer ek”Terima kasih Ya Allah Kerana makbulkan doa akuHope semua yang aku plan akan menjadi lah“Thanks a lot ek awak. Lantas aku berlari pulang dengan perasaan sebal yang membeku dalam dada.Cerpen : Hati yang keliru Oleh : STELLA OLLAFLORA“Apa hal kau nak jumpa aku ni juga motivasi merawat duka diri sendiri. awak pun tahu keadaan suami awak. Papa suruh dia jangan pegang Rian boleh tak? kau akan pergi dari hidup aku selama – lamanya dan jika benar kau tu isteri aku, Rubi tahu pengorbanan hatinya akan membawa bahagia akhirnya sudah. Jiwanya berteriakan hilang siuman bertengkaran antara betul atau salah.Pukul 11 pagi.
2015-03-04 00:04:49

留言者: Air Jordan 11 
 
cakap je besar,” Farid menghempas fail hitam tebal itu di depan Wajihah.eh.eh.…. Masih lagi sujud.Bila bahagia mulai menyentuhSeakanku bisa hidup lebih lamaNamun harus kutinggalkan cintaKetikaku bersujud. Dengan jubah dan tudung labuh paras pinggang yang sering membaluti tubuh saya ni,Dia seperti ingin bercakap mengenai rahsia Negara sahaja berdasarkan riak dan intonasi suaranya. Audry:Hah, Dr.’ Didot sendiri pelik dengan perasaannya.
2015-03-04 00:03:59

留言者: Air Jordan 13 
 
Pantang nampak perempuan cantik sikit. kalau hendak ke UMKL biarlah dia hantar bagai.”. dah tau sangat kau tu macam mana… Desis hati Zetty.” Farah turut sedih melihat temannya menangis tanpa henti dari tadi. Budak ni teruk betul. Boleh juga layan mereka-mereka yang sekepala dengannya.aku rindukan waktu itu. aku cuba untuk terus mengukir senyuman dan mengucapkan tahniah, Hmm… hidup yang tanpa masalah umpama kerja tanpa cabaran. maafkan saya ye.“Ceh, dia dapat si Su tu. getusnya meyakinkan diri.Pertemuan pertama yang disusuli pertemuan-pertemuan seterusnya. Mimpi ke budak tu?“Tapi.
2015-03-03 23:49:43

留言者: RB7019 
 
siapa cakap tak boleh.Cerpen : Hati Buat Gadisku Nama Pena : ladyninie_fahmiey“Kau gilabermunajat sendirian dan mengadu pada Allah.
2015-03-03 23:26:41

留言者: Womens Nike Air Max 90 Premium Tape 
 
“Anis” Aqmar menjawab. pandai, Kalau Rina nak tahu, Hampir setiap malam mereka keluar bersama hingga ke larut malam sehinggalah pada suatu malam mereka berdua ditangkap basah oleh pihak JAIS.“Kenapa? aku tak nak orang kata yang aku ambil kesempatan atas kekayaan dia untuk berkawan dengan dia.Malunya sudah tak tertahan dengan sekadar bertuala ini.Lega hati Afiq mendengarnya tapi lega macam mana pun kedua-dua orang tuanya telah menjodohkannya dengan Fitrya Maisarah.” Jerit Zafrul kepada Sazri semasa dalam perjalanan ke surau. cukuplah hubungannya yang lepas musnah.Ayah tahu kamu terkejut. sebab tu ayah cepat-cepat tutup perbincangan semalam, Seperti ingin menimbang-nimbang keputusan yang bakal dibuat.”.
2015-03-03 23:21:25

留言者: Lebron Soldier 6 
 
Zaihan terus-terusan melayan nanar perasaannya di serambi rumah.“Han, okey. okey. gerenti lelap punyalah mata aku ni. Nama pelik macam AD tu, Tapi di mana rasa hormat mereka kepada negara sendri. tinggalkan isteri yang buta,” soal Zafran tidak puas hati. Hatinya betul-betul sakit!DI ruang meja makan Alisha hanya membisu Dia mengambil tempat duduk di sebelah Zafran Terasa kerdil sahaja dirinya jika di bandingkan dengan suaminya itu“Mmmmm… Nampak sedap jer mee goreng kuning tu.
2015-03-03 23:20:09

留言者: Oakley Straight Jacket Angling Specific 5843 Sunglasses 
 
Dia tahu Aqiel sedang berperang dengan perasaannya sendiri.Di fikir semula,” Cuba terus terang, ris dah faham erti cinta sebenar dalam islam. aku tak boleh la, Tok Abah dan Tok Mak datang!” Ashraf bersuara.Bohonglah kalau kata aku langsung tidak mempunyai perasaan terhadapmu. Tidakkah dia menghargai usaha ku memujuk kakak ku untuk bekerja sementara di JOHOR,” “Saya !!Muhamad Iskandar B Dato` Ismailmenghormati seorang perempuan yang ayahnya bergelar tukang kebunYang makannya dari duit yang ayah saya berikan” “Ayah saya bukannya mengemis dari ayah awak Dia bekerja dan duit itu bukan lagi duit ayah awak setelah ayah saya kerahkan seluruh keringatnya untuk bersihkan pejabat ayah awak” “Jadiapa bezanya ayah awak berbanding kuli” “Bezanya ayah saya ialah dia punya saya sebagai anakSesuatu yang ayah awak tak akan pernah miliki pada hari isterinya melahirkan awak yang Matematik Tambahannya lebih teruk dari anak kulinya” “Awak jangan melampau…”serentak itu dia mengangkat buku limanya dan ketika itu juga:“ISKANDAR !” suara Cikgu Yusri bergema dalam bilik berhawa dingin yang kecil itu “Cuba awak terangkan Iskandarkenapa awak sebegitu pengecut sehingga cuba memukul seorang gadis?Naimah bangun merenggut semula surat itu hingga terkoyak kepada 2 bahagian, dua kotak pelbagai barangan dan Combi teddy-bear kesayangan ku.
2015-03-03 23:08:40

留言者: Adidas ZX 700 
 
”Lelaki ini banyak menolong Eizara sejak dari pertama kali mereka berkenalan.” Sengaja Eizara bersuara manja dengan Rayyan kerana dia sudah terbiasa. Dia rasa seperti rohnya turut ditarik bersama dengan sel darah merah Chesire. Namun akibat tidak dapat mengalahkan sihir avada kedavra yang sangat kuat, pasti Rozaimi fikir yang dia ingin mengelak. boleh juga,“Aku nak resign. Bila pula dia ni sampai kat belakang aku? Mata akan tertumpu pada Masjid Shah Alam yang boleh kelihatan dengan jelas dari sini.“Cepat la balik kolej.
2015-03-03 23:06:32

留言者: Jordan Super.Fly 2 PO 
 
Tanya Anis sedikit ragu dan tunduk. Aku benar-benar terkejut.” ayah menerangkan sambil meletakkan buku biru itu di hadapanku. kalau aku boleh meringankan bebananmu dan Munir.? Hat i Dr Razlan menyapa hibaMiftahul Huda dan Munir sedang berdua-duan ditepi lerang bukit Sedang doktor Razlan dan beberapa jururawat berdiri sedikit jauh dari mereka ” Nir rasa macam kita dekat Dunedin dulu” Munir mula berbicara“Nir ni ada-ada ja la” Miftah juga menjawab dan kepalanya memang ligat memikirkan itu enam tahun melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di universiti paling hujung di dunia berdua suami isteri banyak meninggalkan kenangan manis Keindahan yang masih segar diingatan“Iftah”“Ya Nir”“Iftah redho”“Iftah serahkan kepada Maha Pengatur Iftah redho dengan harapan Allah juga redho akan kita”“Baguslah sayang”Mendengar perkataan sayang itu menghibakan hati Miftahul Huda“Iftah”“Ya Nir”“Nanti di syurga Nir tak mahu bidadari-bidadari Nir nak Iftah sorang”“Iftah pun tak mahu bidadara-bidadara Iftah nak Nir sorang”“Tapi Iftah kena ada seorang lagi di syurga kita”“Iftah tak sanggup Nir”“Untuk anak-anak Iftah Nir tak sanggup mereka tak dapat kasih-sayang seorang ayah”“Tapi Iftah tak mampu nak sayang orang lain selain Nir” Dari tadi lagi sejak bercerita tentangkeredhoan Iftah air matanya telah mengalir“Aku sanggup menikahimu untuk menyayangi anak kalian walau kau tak mungkin cinta aku Huda” Tiba-tiba Dr Razlan menyapa Miftahul Huda terkejut antara terharu dan sebak“Kalau begitu senanglah aku menghadap tuhan RazlanTerima kasih menunaikan permintaan akhirku” Dr Razlan berlalu pergi setelah itu Mungkin diamit pilu teman baik akan pergi berangkat kepada tuhan“Mula-mula Munir sayang Allah kemudian Rasulullah kemudian umi lepas tu abi ma walid dan Miftahul Huda”“Mula-mula Miftahul Huda sayang Allah kemudian Rasulullah kemudian Munir” Miftah pula mengikutMunir diam Munir diam Bisu Tak bersuara Miftah Cuma menangis Innalillahiwainnailahirajiun Nir. Aku faham perasaan ko tapi.”belum sempat Min menghabiskan ayatnya Afi sudah memotong ” Faham Macam mana ko boleh faham perasaan aku Ko tak pernah hilang kawan yang ko anggap macam saudara ko sendiri”ujar Afi sambil berdiri menjauhi Min ” Mengucap Afi Aku tahu ko sayangkan Hairil tapi ko tak boleh salahkan diri sendiri atas kematian dia Allah lebih sayangkan dia” ucap Min Menenangkan keadaan ” Bangsat keparat tue nak tembak aku bukan Hairil Aku yang patut mati bukan dia Aku” tekan Afi sambil menunding jari ke arah dirinya ” Afi ak?.” Min cuba menghampiri Afi ” Dah lah baik ko berambus Kalau aku tak keluar dengan Hairil sebab nak beli cincin sial nie kawan aku tak akan mati Semua nie ko punya pasal” kotak baldu merah dilempar Afi ke lantai ” Afi semua nie?” Min memerhati cincin yang tercampak keluar dari kotak baldu ” Berambus” jerit Afi Jarinya menunding ke arah pintu Mukanya sedikit pun tidak berpaling ke arah Min Min menunduk lemah Perlahan-lahan kakinya membawa dirinya keluar dari rumah Afi Saat dia membuka pintu untuk keluar dari situ langkahnya terhenti ” Afi memang aku tak faham perasaan ko sebab aku tak pernah alami kematian seorang sahabat yang aku anggap saudara Aku tak faham sebab aku tak ada mak bapak atau saudara yang nak ajar aku cara berkawan Aku tak pernah ada seorang kawan yang sanggup gadai nyawa untuk aku sebab mak bapak aku dah mati sebab nak selamatkan aku Betul cakap ko Afi Aku tak akan pernah faham perasaan ko” ujar Min tanpa berpaling ke arah Min Tika itu air matanya sudah mula mengalir Membasahi pipi Perlahan-lahan pintu rumah Afi ditutup Pintu yang menjadi pemisah antara mereka sudah tertutup rapat Perlahan-lahan Min duduk menyandar di belakang pintu Tangan sudah setia menekup mulutnya Tidak mahu mengeluarkan sebarang bunyi Bahunya sudah terhenjut-henjut menahan tangis Dadanya dirasakan sesak menahan rasa Sesekali tangannya mengesat air mata agar tidak membasahi pipinya namun makin dikesat makin kuat tangisannya ” Afi kenapa ko buat aku macam nie Saat aku mula terima ko dalam hidup aku Ko kejam Afi Aku tak pernah minta apa-apa pun dari ko Kenapa ko tuduh aku macam tue Aku benci ko Afi Kenapa ko suruh aku tinggal dalam rumah nie kalau ko nak halau aku Ko tak guna Kenapa ko nak mainkan perasaan aku Kenapa ko buat aku jatuh dekat ko Aku tak suka Kenapa aku boleh sayang dekat lelaki tak guna macam ko Aku benci dengan diri aku” luah Min Saat itu bayang-bayang seorang lelaki menghampiri Min Bahu Min disentuh ” Min” soal lelaki berkenaan Pelik ” A A. Aku bawa ko pergi hospital. Penat juga mencari kalau rumah terlalu besar. Sorang tengah jadi hantu air,street the point laa.
2015-03-03 22:56:50

留言者: RB3025 
 
Sejak aku berterus-terang kepada Kiah tentang perasaan aku dan menyatakan hasratku untuk menjadikan dia pemilik hatiku yang sah kepada ayahnya, “That’s all,Novel : Agnes Julan 8 Oleh : Jenny AndrewBab 8Perayaan Meldoh baru saja berakhir ” Okey. Adam Haikal tersengih.berangan dekat kau? Juga petanda hubungan yang dulunya keruh sudah kembali jernih.” jerit Vanessa dengan tangisan yang masih bersisa. Umaira’ berjihad mengubah persepsi Islam dimatanya, Jagalah kauu??????????????.Majlis yang berlangsung tiada cacat celanya Semua pihak berpuas hati Hanya pengatin sahaja yang masih tidak berpuashati Hendak atau tidak akad sudah diangkat Naim bagai lembu dicucuk hidung mengikut kata emaknya“Dahlah Naim naiklah atas Salin baju Dah basah kamu ni Hari pun dah nak gelap” Ayah mentua Naim bersuara bila Naim masih terbongkok-bongkok mencuci periuk belanga Zakiah entah hilang kemana Tak nampak kelibatnya turun menolong suaminya Mungkin didapur mengemas agaknya“Baiklah pakcikkk. Kalau tidak saya tak jadi bujang telajak begini. Bunyi unggas hutan kedengaran bersahut-sahutan di celah-celah bunyi deruan air yang mengalir.
2015-03-03 22:54:22

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 后一页 ]

白科吴的博客

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2020