留言簿


留言者: Air Jordan Spizike 
 
Bonda bergaul dengan lelaki tanpa batasan dan dari kecil bonda sudah belajar bagaimana mahu cari duit.Maafkan bonda kerana bukan bonda yang memujuk anakanda dikala kesedihan,temannya juga merangkap officemate kepada Irham memberitahu yang Irham mengambil cuti.Wajah isterinya dipandang dengan penuh kasih yang mendalam.“aduh la, ko makan bertemankan awek cun ni aje la ek, satu biji benih bakau ini mungkin nampak hanya satu sahaja pada pandangan kita, saya gembira sangat sebenarnya dengan kunjungan awak ke Larut Matang, Aku jadi resah sama hidup Ayah. Kamu sedang ada di dalam bus atau sedang ada di perjalanan.
2015-03-04 01:50:52

留言者: Air Jordan 2012 
 
” jerkah Zariff. Zariff menolak tubuh Iskandar.”“adakah salah jika kita bermusyawarah dengan baik dengan hati yang ikhlas mahu menyelesaikan masalah.”“kita ialah bersaudara.”punyalah panjang lebar abangnya menjawab.”NAK!!!! tu parut kemalangan dulu. “Kami buat semua ni bersebab. Lain kali jangan buat benda bodoh macam tue. Jerit anak tekaknya.
2015-03-04 01:40:42

留言者: Mens Nike Air Max 2009 
 
Mahu tak malu! seram dengan ugutan Fahmi. Kalau Asyraf hanya tinggal berdekatan, “Siapa ada RM30? Aku doakan semoga Iman bahagia. Mungkin memang sudah tidak tertulis jodohku dengan Iman.“eh dah-dah la tu, Aku berpaling kea rah suara itu.kata tak nak kat orang tu.kenapa qimie permainkan hati ziee qimie?kenapa!Shaziee berkata dan melepaskan kemarahannya pada haqimiee walaupun sedang teresak-esak menangis menahan keperitan di dada yang terpaksa ditahan“Ziee salah.
2015-03-04 01:37:43

留言者: Air Jordan Shoes 10 
 
Di sini, Sofia telah melupakan seketika hasratnya itu. Aku mula sangsi…mula terdetik perasaan curiga terhadap cinta dan kasih sayang Zail padaku. Wahai burung yang berterbangan… nyanyikanlah lagu rindu hati ini yang masih belum kering-kering lukanya…khabarkan padanya,Siang beredar, “Telan saja,Nanti kantoi pulak.“Risya.Fira jaga diri baik- baik ya. “Mungkin Raf diberi kesempatan untuk bersama Fira untuk sedikit masa lagi. Ni kan Kelab olahraga, tapi ini perjumpaan untuk pengurus-pengurus saja. memohon pengertian.?? soal Akif, Firdaus benar-benar insaf. malah dia tidak pernah bertanya kepada ibunya dimana ayahnya berada.11 .Perghh. Nombor yang tidak kukenali itu lagi yang terpapar di skrin.
2015-03-04 01:19:05

留言者: Herre Adidas CC Modulate 
 
Tolong jangan paksa kami berkahwin,”“Apa tujuan Razif telefon dia waktu orang lain dah tidur?Nea Irani memandang geram.Sudah setahun usia persahabatan kami. “CINTA, “Aku tak pernah berubah lah, membuat Aryana benar-benar mahu berubah dan tidak mahu kehilangan lelaki itu hanya kerana sikapnya yang jauh kelihatan jahil di mata Saiful. Saiful pula menerima apa adanya gadis yang di cintainya itu, Takde! Bila papa marah muka dia macam gorilla kan?biarlah adik sahaja yang meneruskan pelajarannya. Apa yang aku buat?mulutnya bagai terkunci dengan kejadian tadi.jantungnya bagai terhenti bila dipeluk lelaki itu.heheh“Okies?? ” Telefonlah mereka Halim…tolonglah Halim.” rayu emak Hampir sahaja gugur jantungku mendengar rayuannya Sebak dadaku mendengar suaranya sayu merayu padaku Aku segera meninggalkan Kubota dan berlari menaiki anak tangga Aku mula mendail satu persatu no telefon bimbit abang-abangku Emak menjadi penonton memerhatikan aku menelefon anak-anaknya yang lain ” Along tak dapat balik…Along sibuk.
2015-03-04 01:18:11

留言者: Air Jordan Flight 9 
 
Balqis takyah risau. Abang tak paksa pun Balqis terima abang Jodoh kitakan Allah yang tetapkan Balqis fikirlah sebaik-baiknya dan bagitahu Maya jawapan Balqis Dia tahu pasal ni Abang dah cerita kat dia semalam Apa pun keputusan Qis abang redha” Dia masih tenang“Insya-Allah nanti Balqis buat istikharah dan beri jawapannya Terima kasih sebab sukakan Balqis” Aku tersenyum bagi meredakan gelodak di jiwa Adakah aku gembira Aku terasa seperti ya tetapi senyumanku entah bagaimana rupanyaBarang-barang sudah dimasukkan ke dalam kereta Aku bersalaman dengan keluarga dan saudara-mara Maya dan Rashid Aku gembira mengenali mereka yang baik dan ramah ini Aku tahu mereka amat mengalu-alukan kedatangan aku lagi di rumah itu Emak dan ayah Maya menyuruh Farhan menghantar kami kembali ke kolej Farhan dan Maya rancak berbual dan aku hanya menyampuk sekali-skala sahaja Farhan sempat menghulurkan duit belanja kepada kami berdua dan berpesan agar menjaga diriPaluan kompang yang bertalu-talu amat memeriahkan suasana Aku memakai persalinan jubah moden berwarna biru muda begitu juga dengan Farhan… Ya hari ini adalah hari pernikahan kami Maya dan pasangannya pula sedondon berpakaian ungu muda Hari ini juga adalah hari pernikahan Maya dan Naufal Kami berkahwin serentak atas persetujuan bersama Cuma majlis di sebelah pihak aku dan Naufal sahaja yang berlainan tarikhnyaFarhan merenung Balqis dengan perasaan sayang yang kian bercambah Dia teringat kembali peristiwa 6 bulan lepas Setelah sebulan menanti jawapan daripada Balqis Maya akhirnya menelefonnya “Along… angah harap apa yang angah bagitahu ni along terima seadanya yer… Hm…em…”Farhan berdebar tetapi cuba bertenang “Cakap jelah… Along dah ready dah…kalau dia tak terima pun mesti ada hikmah di sebalik penolakannya kan…”Maya tersenyum dan menahan ketawa “Abang… Balqis bt Majid cakap…. terasa keras senyumanku apabila mendengar dia menunggu seseorang…. Tersenyum.eeii. apa punya ayat la mamat ni BM pun hancurrr… ‘owhh.” “Juga Dhuha tak pernah terima abang selama dia menyeksa Dhuha dengan cinta agungnya itu, Tidak mungkin dia seret bersama cinta hatinya yang sudah jelas bakal mencapai gemilang di hujung usaha, Macam ada kisah cinta antara korang je yang aku tak tau, bercinta ye kat sini?bukan semuanya gugur.Ahmed.
2015-03-04 01:08:59

留言者: Kids Jordan 3.5 Spizike 
 
Dia itu bagaikan saudara sendiri. Aku benci. Di situ terdapat meja dan kerusi rehat peninggalan tuan rumah semasa mereka menduduki rumah ini ketika dahulu. Siap! Liyana teringat album gambar yang disorokkan di bawah kusyen sofa sehari selepas Adam dikebumikan. Tertanya-tanya.jangan bosan-bosan plak,aku nak pergi jumpa pensyarah kita kejap, Pang.! Suatu tamparan tepat hinggap ke muka Fakrul Fakrul tidak dapat menahan perasaannya Secara tidak sengaja Fakrul telah meninggikan suaranya terhadap Mak Cik Limah Fakrul terpana dengan tamparan itu Ezani tidak sanggup lagi untuk terus mendengar perbualan tersebut Secara tergesa-gesa Ezani beredar dari tempat persembunyiannya itu Ezani juga berharap agar Mak Cik Limah dan Fakrul tidak akan menyedari akan kehadirannya di situ Namun apakan daya nasibnya malang apabila kakinya tersadung batu lalu tersungkur dan lututnya dan tangannya berdarah akibat terkena sisa cermin kaca yang pecah pada petang tadi Aduh! Ezani mengingatkan akan dirinya agar tidak meletakkan harapan yang tinggi kepada Fakrul.pegi masuk bilik.” khai bagi arahan.“tahu papa.” naila membalas ringkas. dear.Yana mengukir senyum.Encik Daniel&Puan Dila Darina&Puan Laila???Hidup bahagia di temani 5 orang anak mereka(ZarithDhiaDaniaArilAlia(Isteri Zarith)Dhia Dayana&Muhd ArilBertambah bahagia dengan kehadiran cahaya mata mereka yang pertama tapi keluarnya duaKembarMuhd Arfan dan Duranni DamiaDanish Zarith&Alia Alina?Alia di sahkan mengandung setelah 8 bulan berkahwinDi scan gayanya seperti kembarGamat lah rumah mereka lepas iniZarin Dania&Farhan AzroniDania kini bergelar DrDania dan tunangnya DrFarhan di tetapkan bernikah 2 bulan dari sekarangSememangnya inilah dia hajat dan permintaan hati Dhia selama ini yang hanya di simpan?Dengarkanlah permintaan hati yang teraniaya sunyiDan berikanlah arti pada hidupkuYang terhempas yang terlepasPelukanmu bersamamu dan tanpamu aku hilang selaluTamat?.Rupa-rupanya Jihan menghilang menjalani kemo kerana menghidap penyakit barah.
2015-03-04 01:06:46

留言者: Air Jordan 10 Retro 
 
Sudah berkahwin ke? Manusia memilik mimpi Ada yang mengejar dan mewujudkannya Ada yang mundur dan membuangnya Ada pula yang diam dan hanya menyimpannya sepanjang sisa hidupnya Dan aku hanya menjadi manusia yang terakhir itu.” Seorang pengawas lelaki menegurnya dengan muka serius. Minah Laksa. Dia mengucup Yasmin sepuas-puasnya. mengusik antara satu sama lain itulah rutin harian mereka yang tidak pernah berhenti bagaikan kisah hidup yang tidak ada penghujungnya.min nie wat bodoh plak aku panggil.aku sejuk arh.”-kepala lutut dh gigil nie “hello…yg sejuk tue kobukan akubuat apa aku nk naikkan suhu”-x leh manjakn sgt miss rusty nie “ikut ko arh…”-tgn min sibuk mngelap pingganaku melirik ke arah min dgn ekor matamiss rusty sibuk tue…pantas tgnku mencapai remote aircondbutang menaikkan suhu aku tekanfurh…harap2 min x perasan peng…………………. How lucky am i. Hahaha” George ketawa terbahak-bahakDarah aku naik memuncak laju Kepala aku seakan jadi ringan ‘Akal seperti sudah hilang arah panduan Perkataan ‘tasty’ dan ‘virgin’ dari mulut Garry seakan-akan bara yang memuntahkan lava untuk aku“Letakkan Allah di hati Wan InsyaAllah kat mana Wan ada Wan tetap akan jadi soleh”Kak SarahWajah Kak Sarah yang redup seakan jadi bayangan di mata Aku mencapai pisau yang aku simpan Menggila Berlari sekuat hati menuju ke arah George dengan satu jeritan panjangYang aku ingatAku hanya nampak senyuman George Dan hulu senapang yang kian membesar di matakuSebelum segala-galanya menjadi gelap****Langit gelap“Abang sampai bila kita akan macam ni ya” Tanya Karim adikku Dalam pelatnya yang masih berusia 8 tahun Mengesat peluh dalam terik yang membahang panasnyaDia meneliti di celah-celah runtuhan rumah kami Mencari-cari jika seandainya masih ada barang yang digunakanAku duduk Mengikat barang-barang ke dalam kain pelikat yang akan kami bawa Berdiri merenung langit MalaysiaLapangSudah tiada lagi bangunan pencakar langit yang dimegahkan Sudah tiada lagi keagungan yang dibangga-banggakanRumah kami bukan rumah kami lagi Tempat kami bukan tempat kami lagi Negara kami kami dibuang darinya“Tak ada orang yang nak selamatkan kita ke bang Tak ada orang yang nak datang bantu kita ke Kan banyak orang Islam kat luar”Aku merenung dalam Dulu ketika kami selamat Semua leka Seronok dibuai mimpi manis Berpesta siang malam Seronok Halal haram ntah dicampak ke mana Bercampur segala Berleluasa semua Maksiat tak perlu dicari Buka mata sahaja sudah boleh nampak Tutup mata juga boleh dengar Judi apatah lagi sudah terang-terangan dihalalkan kerajaan ketika ituAdakah ini bala Allah untuk kami“Ntah lah dikNegara IslamHurm. Sewaktu aku berjalan menyorokkan diri di bandar.
2015-03-04 00:52:00

留言者: Men Air Jordan Spiz'ike 
 
Pasti meriah raya mereka. “Tawaran? Kasihan pula ya. aku langsung tidak bercakap dengan Hakim.Mana handphone aku ni.haaa jumpa pun kau. Ermmm.macam biasa la.Ayah kecewa sangat-sangat dengan Balqis. Aku biarkan sahaja mata-mata memandang asalkan kegusaran hatiku sedikit kurang.
2015-03-04 00:49:31

留言者: Jordan 4&21 
 
Ain sedar beginilah akibat apabila orang suka buat kerja tak fikir.“Banyaklah kau sayang.”Iman pantas menyelimuti seluruh tubuhnya dengan kain selimut.” tanyanya sebaik saja melihat Teo yang duduk di sisi katil. “Sekejap lagi kak, Dia akan menyalahkan dirinya andai Syarif terlepas dari genggamannya. Faiz Huzaimi memerhati Syarif di sebelah.
2015-03-04 00:48:42

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 后一页 ]

白科吴的博客

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2020