留言簿


留言者: Parka Canada Goose 
 
Sisters is a supple silver hair, face, such as Wen Yu, skin race snow, a pair of green jade pupil, wavefront flow between people seem to be able to have sucked the soul, raw peerless pair of disastrous appearance, mouth with faint smile.
2014-12-20 19:23:41

 
hari itu adalah malam pertama bagi semua pasangan. takut mak tak sempat tengok.” suara tua itu terdengar sayu Mia tersedar dari lamunannya apabila dia terserempak dengan seorang jejaka yang sangat dikenalinya seorang waiter yang sudah tidak asing baginya Jojo “Tolonglah demi mak aku” Mia merayu kedapa teman baiknya yang perwatakannya agak feminine sebagai seorang lelaki itu Jojo berkeras menolak cadangan Mia yang dianggapnya konyol itu Namun Mia sudah bertekad untuk melaksanakan misinya itu “You ni I juga yang kena tanggung akibatnya nanti” Jojo mengingatkan lagi “lagipun Auntie Mai tu mummy you you mana boleh tipu you jujur ajelah” “Mana boleh Mak pasti sedih bila aku tak dapat tunaikan keinginan dia tu dahlah aku putus dengan Azman pun dia tak tau. majlis dimulakan dan terdengarlah kalimah “Aku terima nikahnya Intan Syakila Binti Syaifuddin dengan mas kahwinnya dua puluh dua ringgit tunai”. Ibu serius ni sayang.” “ Eleh… nak bye bye konon. Rasa seperti hendak membenamkan kepalanya ke dalam tanah pun ada! banyaknya.”“Tolong! Kekka. Kekka. tunggu Hera yea nanti Hera bawak cik gee jumpa Kekka.“Eh,” Semua mata memandang kearahku.“Takpe lah mak.
2014-12-20 19:16:11

 
2.awak faham tak maksud saya?” Aleya malu untuk menyebutnya Adam faham apa yang ingin disampaikan oleh Aleya tapi dia masih cuba untuk menyakat Aleya“Apa? Ijat tak tipu,” abang Ijat merayu sambil menangis. Dia mengangguk-angguk kecil sambil tersenyum. Balqis perlukan sedikit masa lagi.Awak naik kereta saya ya? ” Arrhhh. tau pun takut….Pak Cik rasa kamu orang baru kat sini.Berilah saya sedikit makanan.Sungguh dia tidak sedar bahawa tindakannya semenjak dua menjak ni telah membuatkan hati ibunya terguris. Mama dan Baba sudah melalui pelbagai onak dan duri sebelum mengecap kemewahan yang mereka miliki sekarang.Hairi yang menelefon.
2014-12-20 19:10:06

 
Rendy menjabat tangan kiri Nisya dan memasangkan salah satu cincin di jari manis Nisya.Semua orang yang menerima undangan itu dilarang memberi tau kepada Nisya.Meluat aku tengok.Adam.Bio dan aku dulu pernah sama-sama tinggal di panti asuhan anggrek dan akhirnya kami pisah karna sama-sama sudah diadopsi. sangat tak menyenangkan.Malah wajah itulah yang didamba-dambakan agar sentiasa menghiasi lenanya. **********************“Wan.“Mengapa dia yang kau pilih.Kakak ku sendiri. Sebasah hati ini yang sarat menanggung gejolak kecewa yang sukar diungkapkan.Cerpen : Andai Inilah Takdir Cintaku Nama Pena : FidaliaKu tebarkan pandangan ini meneroka pemandangan yang terlukis menerusi jendela bas yang kelam cerminnya
2014-12-20 19:04:51

留言者: Air Jordan Shoes 2011 
 
” Aku buat-buat tanya. Jadi dalam famili ni,” ulang Ammar sekali lagi. Nak meluahkan perasaan ketika gadis itu beraksi ganas, Sebelum dia pergi, Beberapa lama kemudian, Tak mungkin. mandi dan solat selepas tu.ada orang bantu angkat. Syarat-syarat awak ni tak masuk akal langsung.
2014-12-20 18:55:52

 
apa? “Tak sia-sialah aku kena tumbuk semalam, Ayah, Begitu juga ibu, Horrible headache. Kemudian aku selesakan dirinya. Dia melintasi aku dan Ikram.Aku tidak tahu kenapa. Ya Allah, Kepada siapa aku harus kongsi segala suka duka ku setelah ketiadaan suami?
2014-12-20 18:54:49

留言者: Air Force one Supreme 
 
Islam adalah agama yang menekankan akhlak dan adab dalam semua perkara termasuk dalam aspek pemakaian.InsyaAllah… Esok mama kan nak balik kampong.” Tipu Malik“Boleh abang ikut Adik ikut sekali ke Papa” Soal Ikhwan lagi“Tak Ikhwan duduk rumah je. I Nampak you semakin macho sekarang ni. Tolong datang ya? Hensem lagi Man Jagung.Bila mata bertentang mata,Aku hanya tersenyum tanda setuju.????.Adusss…jgn la wat hal mase nie pulak….”“ko carik pe Tie.”Sapa kawan serumah ku.Bangun arr.asal lak cmnie.
2014-12-20 18:52:56

留言者: Nike Dunk Low(104) 
 
Aku x berani ar nak ambik risiko. ““Aku tau lar.” “Ada, Lagipun itu air cond banyak sejuk bos.siap panggil abg lagi!wait.i rasa u dah salah faham nie”kata Afiq”salah faham apa lagi?Cerpen : Perigi cari timba Oleh : Tini Tania“SAYA sukakan awak
2014-12-20 18:24:11

留言者: Kobes Shoes 
 
Bukan mak abah punye pilihan ni. Heliza pening lalat. tenang.”Sebuah suara yang amat ku kenal. Kevin berhasil lulus dengan nilai yang memuaskan. meminta nomor HPnya.“Susah sangat ke awak nak terima saya? Dua kali aku menghubunginya namun tidak diangkat. Bukan riak, Jangan nanti Abang bagi harapan palsu kat Isya.Hongki. Kau jangan buat gila. Julan berundur setapak ke belakang, Huring mengerling ke arah Julan.”waktu tu fatin sudah sakit hendak bersalin.doktor memberitahu fatin mungkin menghadapi komplikasi untuk bersalin normal dan perlu menjalani pembedahaan…ikmal begitu resah menanti diluar bilik pembedahan.tapi sungguh i tak pernah menyintai perempuan lain selain u.trust me.
2014-12-20 18:19:32

留言者: Jordan M7 
 
Marah plus sedih barangkali. Nanti baby telefon yea!Memang aku dah terfikir dah bab duduk serumah tu.Perlahan aku mengangguk.” “Ya.ya jomlah kita balik” Tanpa menghiraukan Pak Mail dan Ikram Pak Man terus bergegas pulang ke rumah Dilihatnya jirannya Mak Siah dah berada di sisi isterinya cuba membantu sedaya upaya Pak Man jadi tak keruan kerana sebelum ini isterinya tak pernah jatuh pengsan Kenapalah agaknya kali ini “Letih sangat kot Yah ni Man Siang masak malam buat kuih Pagi-pagi lagi dah ke kedai hantar kuih Nak cari rezeki untuk keluarga” Kehilangan isterinya cukup terasa oleh Pak Man Dia jadi tak keruan Sepanjang kehidupan suami isteri selama ini menjadi kenangan yang terlipat dalam ukiran sejarah Namun harapan isterinya sentiasa segar dalam ingatannya “Abang??Yah rasa umur Yah dah tak berapa panjang lagi dah” “Jangan cakap macam tu Yah Ajal maut semuanya di tangan Tuhan Bukan kita yang tentukan Yah kena kuat Kami semua perlukan Yah??” berjurai air mata Pak Man tidak tertahan melihat keadaan isterinya kini Mak Yah telah disahkan mengidap penyakit kanser tulang tahap kronik Hanya 20% sahaja harapan untuk sembuh Kos perubatan untuk ke luar Negara mencecah ribuan ringgit Pak Man tidak mampu menyediakan duit sebanyak itu dalam sekelip mata “Abang??Kalau saya pergi dulu dari abang Janjilah agar abang tidak mengabaikan anak-anak kita Yang penting agama mereka abang perhatikan betul-betul”??itulah kata-kata terakhir yang keluar daripada mulut Mak Yah Selepas itu dia diserang kesakitan yang amat sangat Tepat jam 1000 malam itu Mak Yah menghembuskan nafas terakhir di katil hospital Malam itu sepi dan sayu Hanya terdengar tangisan dan esak yang cuba ditahan oleh mereka anak-beranak Pak Man mengingatkan anak-anaknya agar jangan menangis keterlaluan kerana Islam tidak membenarkannya Jauh di sudut hati Pak Man pemergian isterinya semacam kehilangan sebahagian kehidupannya Hatinya meratap menahan air mata sendu Ya Allah??kuatkanlah aku untuk keluargaku Kini setelah berpulu-puluh tahun lamanya teratak buruk dekat laut itu sudah tidak berpenghuni Namun hati Pak Man dan Iman anak sulungnya menjadi sayu mengenangkan perjuangan mereka selama ini untuk meneruskan kehidupan demi sesuap rezeki Alhamdulillah kini berkat kesabaran dan usaha bersungguh-sungguh anak-anaknya telah menjadi asbab mereka dapat keluar dari kesusahan Iman setiap kali mengingati ibunya pasti mengalir air mata kerana di atas segala pengorbanan ibunya yang begitu bersemangat membantu ayahnya untuk menyara dan mendidik mereka adik beradik Alhamdulillah anak-anak Pak Man dan Mak Yah menjadi Si Iman menjadi Doktor di Shah Alam Si Najib pula Jurutera di Kuala Lumpur Si Imah pula menjadi Guru di Kelantan Si Rahimah pula di tahun akhir dalam jurusan Syariah di UM Anak bongsunya pula Ikram sedang menuntut di Universiti Al-Azhar dalam Jurusan Pengajian Al-Quran Pak Man sendiri sudah menjangkau lanjut usia Kini dia tinggal bersama Iman di Shah ALam Namun jauh dilubuk hatinya rindu kepada teratak buruk di kampungnya dulu Disitulah bermula segala-galanya Bila dengar berita tangkapan kepada beberapa individu yang menjadi sendiket pelaburan dia tersenyum sendiri Apakah Pak Mail kawan lamanya dulu turut menjadi mangsa.…Lani pun makan pun tak cukup! mata Ween dijuling ke atas.——————– ” Illa, Encik Razif sudah mabuk kepayang dengan perempuan itu.“Tak perlu la.
2014-12-20 18:13:48

[ 前一页 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 后一页 ]

麦田守望


回到麦田守望

采薇陌上

如是我闻

时间的裂缝

流浪的眼睛

冰语

益虫飞飞

子非鱼

捧腹集

岁月如歌

行走之间

病都演义

涉江芙蓉

飞鸟飞龙

风之侧面

学会爱世界

被遗忘的时光

逸言堂

踏歌而行

在视觉中舞蹈

西安照像

暖香阁儿

Maplerice

水晶阿姨

豆芽厨房

轻描淡写

小米来了

在时间的裂缝里寻找声音

doni


海影居

逍遥

倥偬飞人


古墓幽魂


无梦如约

子非鱼

这儿的空间没什么新鲜

宋有财

普莉西拉的寻爱地图



北纬49,西经123

magnumphotos

周密摄影 

高磊摄影

统计

搜索

分类


最新评论

最新留言 [更多留言]

选择一个布景主题

杂项

北美中文网

引用这个博客系统 XML

加西网 版权所有 2004-2019